søndag 8. desember 2013

Helgens Bilder

Tok en tur nord for Skien denne helgen for å prøve lykken.
Her er noe av det jeg traff på, og det ble vel ikke de helt store bildene denne helgen.
Men fordi om man ikke treffer optimalt, får man en fin tur ut i naturen.
Jeg har også lagt ved to bilder på slutten som er redigert på gammel og ny måte, fint med tilbakemelding på forskjellene. Det første av de to siste er gammel måte, og det siste på måten jeg i dag redigerer bildene etter kalibrering av skjerm og ny arbeidsflyt.

Klikk på bildene for best visning.







4 kommentarer:

  1. Se det ja. Der var "kallen" hos deg også. Flotte bilder dette. Klassisk bilde av Fossekallen på en stein i elva. Fint motiv. Likte også det siste bilde av gråspurven. Skarpt og fint. Ser at du har fått dreisen på bildejusteringene også, slik vi pratet om på lørdag. Takk for praten og tipsene du ga meg.

    SvarSlett
  2. ikke så lett å se forskjell på de to siste bortsett fra at det er mer kontrast i det siste, ser ut som om begge metodene fungerer bra.

    SvarSlett
    Svar
    1. Enig i at det ikke ser så forskjellig ut, men lurer på om det kan skje ting i opplasting. Synes det var vesentlig forskjell på IMac før opplasting, men mulig øynene bedrar når man har sittet en stund på maskinen.

      Slett
  3. Synes det siste bildet virker mer riktig hva "brightness" angår...man mister detaljer om bildet blir for lyst, likeså om det blir for mørkt. Og som MOrten sier er det mer kontrast i det siste. Summert opp synes jeg det siste bildet er naturlig og bra.

    SvarSlett